Monday, December 19, 2005

There it is!

In the sixth and final term, supposedly the most chillax term of all, I bid for the bare minimum number of courses needed to satisfy my credit requirements, which turned out to be a soothing Four in number! No tough courses; courses thoroughly planned and selected after by-hearting the time table (:p) so that there are no classes for me on Thursdays, Fridays, Saturdays and Sundays giving me an off of four days every week for the next two months. But when I went to the case unit to collect my study materials, what awaited me was an awful collection of 18 books and 6 case mats! 15 of the books belonging to a course I have taken called LVMR (Leadership: Vision, Meaning and Reality). The interesting thing about these books is that they are not the usual ones containing theories and jargons of management but are stories, novels, philosophical and similar interesting stuffs. Above all I hope it will take me back to my reading habits which was long lost when I started my post graduation. And that is when I realized that I haven’t read more than 5 normal books in the last two years! (:-()


28 comments:

>|' ; '| said...

heh...smart jithu! ^:)^
happy reading!!!

>|' ; '| said...

as an aside, the sad smiley in brackets, y'know the one at the end, looks like a monkey
(:-()

:D

Geo said...

>>I haven’t read more than 5 normal books in the last two years!

As if u had read more than that in the years before that...

bhu ha ha ha ha....

sorry cant stop scratching you :_D

MadV said...

18 books for a term? :o. More than one can digest in 4 years of an engineering yuga.

Anyways Happy Reading!

Divya said...

wow..sounds nice ....a term with 4 days off every week
n happy reading!!
Divs

Sonia said...

good luck!

Jithu said...

> poison
he he.. thnx man! hey btw the smiley thingy, even i am noticing it now. so i invented a new smiley. on whom can i use it now? :p

> geo
good question :-) btw where is that book called Eleven Minutes which u borrowed from me?

> madv
thnk you mam! but small books they are, so :-))

> divya
yeah it is pretty cool and the course have some movie screenings also, as part of that.. :-)

> sonia
thnx dear!

Thanu said...

u have 4 days chutti u can read one book a week and be done...

Happy holidays
-thanu

Sreejith Narayanan said...

hmmm... 4 days a week off!! too much.. hope lethargy won't take over you ;)

kickassso said...

our last sem too! and same aproach... last sem, i took the good but hard elective... this time ehehehe the easiest one:D just to pass .... athu mathi!

~*. D E E P A .* ~ said...

heyyyyyyyyyyyyyyyy .........

just took 2 books this weekend ...

a Wilbur Smith ( never read one till now )
and
a GRANTA publication

HAPPY READING to YOU

Jithu said...

> thanu
thts it mam, my plans they are..

> sreejith
even i hope so :p

> kickassso
dey thts not good. coz engg is a diff. ball game altogether :-)

> deepa
JUST 2 books!! u've to be here then :-) happy reading to u too..

aria said...

I'm trying to get bck my reading habit too. I have lost it purely outta laziness!
In my post grad days likewise - it was virtually impossible - at least for me to read "normal" books - so thts understandable. 4 days off - every week should help your cause this time...
Enjoy the books.

AF said...

same with me ...even iv lost my reading habit....now if i sit with my book for just one hour i feel that iv done something big.....
have to still get my PG seat.......i better get back to the reading path soon!
(but now iam thinking if i read so much at this time....what if my baby starts reading books from the cadle itself.....what if he become bookworm type!!....i would never want that!!!!...hehe!!)

venus said...

I had lost my reading habits too, I would come from work, and sit in front of TV lika dumbo. But eversice I've come back from my vacation, I've rarely switched on mytv, and instead of tv, I'm reading books, career enhamcing stuff etc.

btw, what books have u plan to read?

kickassso said...

enikku pass ayal mathi:(((((

is it too much to ask!!!

kickassso said...
This comment has been removed by a blog administrator.
silverine said...

@kickasso:lol That comment was profound :))

@Jithu:People! fellow bloggers!!!!Lets roll out the red carpet for the corporate honcho who will soon blaze the corporate world like a managerial meteor!!! Books can wait :)

p.s. Why is it that you don't have word verification and still get no spam???? I need to post replies to comments on my own blog after 3 or 4 attempts at word verification. Not fair !!!!!!!! :(

the Monk said...

have fun reading,man...

Jithu said...

> aria
laziness, partly my reason too :-) thnx yaar.. lemme see what i can do with this 4 days/week.

> af
ha ha.. doc! that was too much! but u know todays moms want their child to be at the top.. in a way they are ruining their child's childhood..

> venus
hey thts good. seems u've gotten back ur reading habbits. these are some small books like things fall apart, king henry 5, art of war, the prince, tughlaq etc. etc. the pedagogy says each of these books gives a glimpse of leadership in their protagonists..

> kickassso
hmm sheri sheri :-)

> silverine
athrakkonnum chirikkenda.. btw this is the second time u r calling me a honcho. enikkathottum ishtappedanillatto.. :p
yeah i didnt enable the word verification. previously i used to delete anonymous comments myself. but these days there arent any. donno what happened to them :-) mabbe afraid of my blog or something..

> the monk
thnx man! :-)

Ganja Turtle said...

AAAAAAArghhhhhh...just typed out a neat long funny reply abt what u shud possibly read and what u shudnt and when...thought I would make it funnier by checking out what kickasso had written and reply to that as well...and suddenly the page reset itself and am back to square one! The Curse of Kickasso?...
I GIVE UP ;-O...maybe sometime later...Have a nice day dude!

!xobile said...

Wasnt chillax a verb ???

Jithu said...

> ganja turtle
oh no.. seems we missed it. :-(( kickassso, u r in the stage again :-)) thnx and have a nice day to u too man..

> ze exaggeratorr
hmm.. chillax is our college lingo :-)

kickassso said...

@ silverine and anyone else who has enabled word verification... the spamming is over! y'all can come out now. Meanwhile word verification uses the precious MB of us d/l limited users who have to enable images everytime to comment:|

Sangeetha said...

good luck man...
somewat similar out here for two years...haven't read much beyond law books.

Jithu said...

> kickassso
hmmm.. what else do u download by saving from bandwidth of such small images :p

> sangeetha
thnx yaar.. guess education is ruining indian youth by not allowing them to read anything other than acads :-)

kickassso said...

images are globally disabled, and i have to enable them to comment:|

Jithu said...

> kickassso
hmmm.. :-)